دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 خرداد 1398 - 12:05
حجت‌الاسلام صادقی:

قوانین اقتصادی کشور ضد تولید و کار هستند

معاون فرهنگی قوه قضائیه گفت: قوانین اقتصادی کشور به‌ شدت ضد تولید و ضد کار هستند و تولیدکننده با دیدن این قوانین ترجیح می‌دهد به سمت دلالی در بازار برود.
کد خبر : 399293
82666526-71872154.jpg

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری آنا، حجت‌الاسلام والمسلمین هادی صادقی در نشست خبری افتتاحیه رزمایش کشوری شبکه علمی نخبگان حقوقی و قضائی که صبح امروز در سالن همایش‌های مجتمع فرهنگی پادگان حضرت ولیعصر(عج) برگزار شد، اظهار کرد: وقتی به اهداف سازمان بسیج حقوق‌دانان نگاهی می‌اندازیم چهار هدف تحول در نظام حقوقی، حفظ و تعمیق اهداف انقلاب اسلامی، کمک به افزایش کارآمدی نظام و چهارم رفع نیازمندی‌های جامعه حقوقی را مشاهده می‌کنیم.


وی تصریح کرد: نظام حقوقی کشور مشکلاتی دارد که باید تحول جدی در آن اتفاق بیفتد که نیازمند شناسایی آسیب‌هاست.


معاون فرهنگی قوه قضائیه با اشاره به مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم تصریح کرد: در بخش اقتصاد قوانین به‌شدت ضد تولید و ضد کار هستند و نمونه‌های فراوانی در این حوزه قابل ذکر است و تولیدکننده با دیدن این قوانین دست‌وپاگیر ترجیح می‌دهد به سمت دلالی در بازار برود و درگیر این قوانین نشود؛ لذا کمتر افراد به سمت سرمایه‌گذاری توصیه می‌آیند.


صادقی با بیان اینکه بسیج حقوق‌دانان می‌تواند این مشکلات و موانع قانونی را در مسیر رونق تولید رفع کند، گفت: این قشر از بسیج می‌تواند کاری کند تا سیر مراحل راه‌اندازی یک واحد تولید خیلی کوتاه‌تر شود.


وی بیان کرد: با فرار سرمایه و افزایش واردات روبه‌رو هستیم و بسیاری از واحد‌های تولیدی که با تعطیلی روبه‌رو شده‌اند به سمت واردات گرایش یافته‌اند. واحدهای حقوقی بسیج باید در تمامی ادارات و نهادها این موانع را شناسایی و رفع کند.


معاون فرهنگی قوه قضائیه با اشاره به واگذاری واحدهای صنعتی و اقتصادی از سوی دولت گفت: متأسفانه واگذاری‌ها کند انجام می‌شود و حتی پس از واگذاری ضعف نظارتی از سوی دولت وجود دارد و به همین دلیل برخی واحدها که برای رونق تولید پول می‌گیرند، پول را به سمت واردات سوق می‌دهند.


وی افزود: مسیر قانون‌گذاری کشور تابع بسیاری از جریانات سیاسی و جناحی کشور است و وقتی موج اجتماعی در کشور ایجاد می‌شود، در همان مرحله اول به این موج توجهی می‌کنند، اما وقتی موج آرام شد موضوع هم از اولویت هم می‌افتد. 


صادقی با اشاره به طولانی بودن مراحل رسیدگی به پرونده‌ها در قوه قضائیه گفت: پنج میلیون پرونده یکتا و اصلی در قوه قضائیه وجود دارد که متأسفانه ۱۷ میلیون دفعه رسیدگی می‌شود درصورتی‌که باید کاری کنیم تا مراحل رسیدگی به این پرونده‌ها تقلیل یابد.


معاون فرهنگی قوه قضائیه با بیان اینکه قانون‌گریزی در جامعه وجود دارد، تصریح کرد: متأسفانه برخی به این قانون‌گریزی در کشور پوشش قانونی می‌دهند. 


انتهای پیام/۴۰۷۹/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته